ORGANISATIE COMITÉ REÜNIE 114

 

F.A.Q. staat voor "Frequently Asked Questions" Engels voor "veel gestelde vragen". Hier vindt u dus de antwoorden op veel gestelde vagen.

Update: maandag 04 februari 2008

Vraag 1: Waarom heb ik geen uitnodiging gehad voor de reünie in 2006?

Antwoord: In 1995 is er een reünie geweest vanwege het 20 jaar bestaan van het TRC/ATS tevens ging men in dat jaar over op het laatste nieuwe systeem MTS.
10 jaar later (2005) vonden een aantal 114-bikkels dat het weer eens tijd werd voor een feestje.
Wij hebben helaas maar een kleine database teruggevonden (ATS) van de gasten die toen op dat feest waren.
 

Vraag 2: Waarom krijg ik nu wel een uitnodiging voor de reünie van 2008?

Antwoord: Na de reünie in 2006 zijn de gegevens van oudgedienden alleen maar toegenomen in onze database met name de mensen van het TRC, zowel adres als E-mail gegevens. Het is een sneeuwbal effect geworden.
Tevens maken wij deze keer gebruik van de sites zoals www.dienstmakkers.nl waarop vele 114 oudgedienden hun gegevens hebben achtergelaten.

Aanvulling: Als wij gebruik willen maken van deze sites om de mensen een E-mail te sturen moeten wij er wel voor betalen.
 

Vraag 3: Ik heb me destijds aangemeld via dienstmakkers, maar ik heb geen E-mail ontvangen?

Antwoord: Via Dienstmakkers zijn er 300 E-mails verstuurd, ongeveer 80 E-mails zijn teruggekomen.
Deze mensen zijn dus mogelijk overgestapt op een nieuw E-mail adres maar hebben deze wijziging niet doorgevoerd bij www.dienstmakkers.nl

Aanvulling: Tip, geef je adres door aan ons.
 

Vraag 4: Waarom vragen jullie niet gewoon bij Defensie de namen op die ooit hebben gediend bij het TRC, ATS, MTS?

Antwoord: Helaas, dat zouden wij graag willen maar er is iets dat heet: wet bescherming persoonsgegevens dus deze gegevens zijn niet voor ons beschikbaar.

Aanvulling: Tip, geef je adres door aan ons.
 

Vraag 5: Hoe weet ik nou of mijn oude dienstmakkers komen?

Antwoord: Daar kunnen wij geen garantie voor geven!
Wij als organisatie comité doen er alles aan om iedereen te bereiken die ooit heeft gediend bij 114.
Per brief, Per E-mail, Telefoon, Tam-Tam, Defensiebladen, mond op mond, postduif, via de website, enz.

Aanvulling: 1) Via het gastenboek  2) Geef je op, dan komt je naam op de deelnemers lijst zodat de anderen dit kunnen zien!
 

Vraag 6: Ik zie in het gastenboek een oud collega staan maar niet zijn E-mail adres.
Kan ik zijn E-mail adres krijgen?

Antwoord: In het gastenboek is bewust het E-mail adres niet zichtbaar.
Dit is besloten door de organisatie om geen ongevraagde E-mails te ontvangen.(spam)
Als u toch graag in contact wilt komen met een oud collega zullen wij dit doorzenden naar deze persoon. (mits ook wij beschikken over het E-mail adres)

Aanvulling: Idem voor de deelnemerslijst.
 

Vraag 7: Waarom mag je deze reünie een partner mee nemen?

Antwoord: Op verzoek van vele hebben wij als organisatie besloten deze mogelijkheid te bieden en tegen een gereduceerde prijs voor de partner.
Nog een afweging is geweest dat vele die van ver komen nu ook vervoer hebben om te komen.(trein is ook niet alles)
 

Vraag 8: Waarom is dit feest op de Elias Beekmankazerne bij het verbindingsmuseum te Ede?

Antwoord: Juist op verzoek van de reünisten in 2006!
De organisatie ging toen een risico aan voor die reünie, wij wisten niet hoeveel er zouden komen. 
Tegenwoordig is het niet meer zo makkelijk als vroeger om een feestje op een kazerne te organiseren.
Je bent verplicht alles te betrekken via de defensie organisatie PARESTO inclusief personeel en huur ruimte.

a) Omdat wij als organisatie denken dat de opkomst nu groter zal zijn hebben wij het risico aangedurfd deze reünie te organiseren op de kazerne. Hierbij was het Verbindingsdienstmuseum een uitkomst dachten wij.

b) In het kader van reorganisaties zal naar alle waarschijnlijkheid de kazernes gesloten worden in 2010 dus grijp je kans om voor de laatste keer de Elias Beekmankazerne te bezoeken en het verbindingsmuseum in Ede. (verhuisd naar Amersfoort)

Aanvulling: De organisatie krijgt geen enkele financiële ondersteuning van Defensie!  Dus sponsors gezocht!!!
 

Vraag 9: Wat als er te weinig deelnemers zijn?

Antwoord: Minimaal aantal deelnemers is door de organisatie gesteld op 50. Zouden we dit niet halen (kan het me niet voorstellen) dan gaat de reünie 2008 dus niet door en zal het geld teruggestort worden.
 

Vraag 10: Ik heb me aangemeld en betaald voor deze reünie, wegens omstandigheden kan ik toch niet komen deze dag.
Krijg ik na afloop mijn geld terug?

Antwoord: Tot 1 maart 2008 kun je je aanmelden en betalen voor de reünie, na deze datum duurt het nog 2-3 weken voordat we weten wie er betaald hebben. Aangezien we de BBQ moeten bestellen (6 weken van te voren) zal het aantal personen bij opgave afgerekend moeten worden. Tevens maken wij een begroting op voor deze reünie. (inhoudelijk: kosten BBQ, drank, aankleding, onvoorzien, enz.)

Mocht er toch geld overblijven (als alle kosten betaald zijn en een kleine reservering in de pot blijft) dan zal na de reünie de Kernstaf114 in deze een beslissing nemen over een eventuele terugbetaling c.q. vergoeding.
 

Vraag 11: Stel; Nederland moet deze dag van de reünie voetballen.(EK 2008) Is er een TV aanwezig?

Antwoord: Ja, wij zullen dan in een aparte hoek een TV neerzetten voor het volgen van de wedstrijd. Het is niet de bedoeling dat deze wedstrijd de reünie bijeenkomst beïnvloed. U komt tenslotte voor uw oud collega's en niet voor een voetbalwedstrijd.

Aanvulling: "EK- voetbal start pas op 7 juni 2008". Dus schrijf je in en kom naar de reünie.(PetMac)
 

Vraag 12: Komt er een pendeldienst van en naar het station Ede-Wageningen?

Antwoord: Ja, die mogelijkheid zullen wij aanbieden. Wel even aangeven op het inschrijfformulier.

Aanvulling: Tijdstippen van en naar het station worden via de website t.z.t. bekend gemaakt.
 

Vraag 13: Wordt er eventueel op verzoek overnachting geregeld op de kazerne door het Organisatie Comité ?

Antwoord: NEE, die verantwoording nemen we niet op ons.
 

Vraag 14: Ik heb betaald waarom zie ik mijn naam (nog) niet op de deelnemerslijst?

Antwoord: Wij hebben speciaal voor de reünies van 114 een zakelijke rekening geopend bij de postbank in 2006.
Het voordeel hiervan is dat de rekening enkel en alleen van 114 is en dus niet toebehoort aan een privé-persoon.
Het nadeel hiervan is dat je eens in de 3 weken een afschrift krijgt. (gratis)
Als we wekelijks een afschrift willen en/of online-bankieren zijn hier kosten aan verbonden die voor het gehele jaar betaald moeten worden.
 

Vraag 15: Ik wil graag telefonisch contact met de organisatie. Is dit mogelijk?

Antwoord: Als u een E-mail stuurt met uw telefoonnummer (eventueel tijdstip aangeven) dan zullen wij u terugbellen.